Online leadgeneratie
Leads genereren voor DigiOffice
Leads helpen met het maken van de juiste keuzes, door kennis te delen. Daarmee investeer je in een goede relatie en schep je vertrouwen. DigiOffice is een autoriteit binnen het document management domein, en vergroot de kans op conversie gedurende de klantreis met écht waardevolle content.
Leads genereren met waardevolle content
Uitdaging
Je doelgroep zoekt online naar antwoorden. Je wilt dan ook dat jouw website op het juiste moment zichtbaar is in die zoektocht, zodat je relevant verkeer trekt. Hoe doe je dat? En eenmaal op je website, hoe zorg je ervoor dat zij converteren naar leads?
Aanpak
Om bezoekers te genereren voor DigiOffice, werd een serie artikelen gemaakt die inspeelt op de vragen tijdens het selectieproces:
- Hoe maak ik een business case voor een DMS?
- 5 vragen die elke organisatie stelt tijdens het selectietraject
- Zo maak je een programma van eisen voor een DMS
- 10 stappen voor succesvolle leveranciersselectie
Als bezoekers je website eenmaal gevonden hebben, wil je ook dat ze converteren. De tweede stap is daarom het ontwikkelen van ‘De DMS selectie toolbox’. De toolbox wordt ingezet als leadgenerator en biedt informatie die helpt bij het maken van de juiste beslissing.
De toolbox wordt onderaan de blogserie aangeboden en bevat:
- Een ROI calculatiehulp (wat levert een DMS op?)
- Voorbeeld Programma van Eisen (PvE)
- Checklist voor leveranciersselectie
- Template business model canvas ter voorbereiding
- E- book “Gouden pocket DMS selectie met 10 best practices”
Bekijk hier de DMS selectie toolbox online.
Resultaat
Al kort na de livegang van de DMS selectie toolbox kwamen de eerste aanvragen binnen. De toolbox is een goed werkende leadgenerator, niet alleen vanwege het aantal aanvragen maar ook vanwege de kwaliteit. Bezoekers die de selectiebox aanvragen bevinden zich vaak midden in de aankoopreis, en kwalificeren zich daardoor als kwalitatieve leads.
Het is fijn om met jou samen te werken en van je inzet en expertise gebruik te kunnen maken.