De Easy Aero dakventilator
Campagnestrategie en content
Het was een BIG BANG, en dat is precies wat we met de campagne voor Imbema’s nieuwe product voor ogen hadden. Om de Easy Aero dakventilator op de markt te brengen werd een specifieke campagne website gemaakt en er werd een campagne opgezet om (potentiele) klanten te trekken.
De uitdaging
Vakbladen, e-mail, sociale media, events… elke doelgroep is via andere kanalen bereikbaar. En ze zijn actief in verschillende branches, elk met eigen uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je overal zichtbaar bent, met passende content die aansluit op hun belevingswereld?
Aanpak
Voor de productlancering werd een brede campagnestrategie ontwikkeld, onder te verdelen in verschillende activiteiten:
- Bepaling doelgroepen
- Vaststellen informatiebehoefte en zoekgedrag
- Content creëren, passend bij de aankoopreis (awareness, consideration, decision)
- Vaststellen voorkeurskanalen
- Conversiegerichte website ontwikkelen
- Campagne voeren
Tijdens elke fase van de aankoopreis werd passende content aangeboden via het voorkeurskanaal van de doelgroep.
Het resultaat
Met de campagne zijn we erin geslaagd maximale zichtbaarheid te genereren bij bestaande en potentiele klanten. Al binnen een aantal weken werd de verkoopdoelstelling voor dat kwartaal behaald. Ook werd het product door leveranciers in heel Nederland aan het assortiment toegevoegd.