Content creatie voor Staples
Meer leads dankzij een slimme campagne en sterke content
In opdracht van Youwe is er een reeks aan content gecreëerd voor een aantal marketing automation campagnes. Het doel? Leadgeneratie. Niet door diensten te pushen, maar door te inspireren.
De campagne content bestaat uit:
- een serie conversiegerichte blogs
- een whitepaper
- een customer case study
- een infographic
- een cheat sheet
- een checklist
Campagne content marketing automation
Uitdaging
De beschikbare informatie op internet groeit. Logisch, want zo’n 70% van de aankoopreis speelt zich online af. Zeker bij nieuwe generaties. Zij kijken, zoeken en vergelijken via nieuwe marketing kanalen.
Hoe zorg je er als organisatie voor dat je tijdens de hele reis (van eerste interesse tot aan de aankoop) zichtbaar bent? En met de juiste informatie?
Aanpak
Om nieuwe bezoekers naar de website te trekken en te converteren naar leads, zet Youwe een inbound campagne voor één van haar klanten op. In opdracht van Youwe werd een reeks content ontwikkeld, op basis van duidelijke persona’s.
Resultaat
Meer leads krijg je niet zomaar. Dat doe je door op het juiste moment de juiste content aan te bieden. Dat deed de campagne, want al tijdens de eerste pilot werden significant meer leads dan voorheen gegenereerd. En daarmee ook meer succesvolle afspraken, omdat sales veel meer inzicht in de behoeften had.
Wij hebben met Content Meesters samengewerkt voor een groot content marketing project en zijn heel erg tevreden! De opgeleverde content was van hoge kwaliteit en ook de communicatie verliep prettig. Anja is proactief en draagt zelf ideeën aan om de content te verbeteren.