Grain Data Consultants

Content creatie voor een nieuwe propositie

Hoe maak je simpele content voor een complex aanbod? En maak je het, als het even kan, nog spannend ook? Het kan voor bedrijven een behoorlijke struggle zijn om ‘likeable’ content te creëren. Helemaal bij ingewikkelde materie: je wilt immers ondanks de complexiteit binnen een paar seconden de aandacht van je lezer vangen.

Uitdaging

De aandacht vangen is één, maar Grain Data Consultants wilde de lezer ook bewust maken van een probleem. Dat zit zo: veel webshops lopen, zonder het te weten, omzet mis. Het is een technisch praatje, maar door nieuwe ontwikkelingen wordt het steeds moeilijker om bezoekersdata te verzamelen waardoor je je webshop niet kunt personaliseren. En dát kost omzet.

Alleen… wat doe je als jouw klant dit niet weet? Oftewel, hoe maak je de doelgroep bewust van de (enorme) impact?

Aanpak

Een complexe propositie vereist dat je doelgroep goed begrijpt wat deze inhoudt, waarom dit voor hen relevant is en in welke situatie. Daarom werd voor Grain Data (o.a.) een flowchart ontwikkeld.

Een flowchart leent zich uitstekend voor complexe proposities:

  • het maakt de meest complexe materie simpel, en de meest saaie materie spannend.
  • het is ‘snackable’, de visuele weergave vangt de aandacht en is goed te consumeren
  • het neemt de lezer stapsgewijs mee (bijv. voor besluitvorming) en is daarom zeer ‘engaging’

Bovendien is een flowchart een mooie manier waarop je content recycling en content visualisatie kunt toepassen, zodat je de levensduur van je bestaande content verlengt en er het maximale resultaat uit haalt.

Grain data consultant

Bekijk hier de flowchart ‘Zó verbeter je de omzet van je webshop’ in pdf

Andere content om de propositie te vermarkten:

Om de ‘Cookie Guard’ van Grain Data Consultants onder de aandacht te brengen werd naast de flowchart ook:

Meer uit portfolio:

Meer leads dankzij een slimme campagne en sterke content.