BURG Recruitment

Employer branding: pure content marketing

Je onderscheiden in de recruitmentbranche is nog niet zo eenvoudig. Hoe vertel je over jezelf zonder dat het een verkooppraatje wordt? BURG kiest ervoor de mensen achter het merk te laten zien. Een pure vorm van content marketing, want zitten de meest authentieke verhalen niet (te) vaak verstopt achter het bedrijfslogo?

contentmeesters

Maak kennis met BURG.

Uitdaging

Als jong merk, staat BURG voor de uitdaging zichzelf op de kaart te zetten. Oprichter Sam van der Burg vertelt: “Ik wil ons verhaal delen. Geen marketingsausje, maar het echte verhaal. Over hoe belangrijk wij een goede relatie vinden. Dat we tot het gaatje gaan voor onze opdrachtgevers. En dat we betrokken zijn. Dat zegt elke organisatie over zichzelf, maar hoe laat je zien dat het écht is?”

Aanpak

Zes medewerkers, zes verhalen. Samen vormen ze het DNA van BURG. We ontmoeten ze in een reeks interviews, waarin ze vertellen over zichzelf en hun motivatie om juist voor dít bedrijf te willen werken.

Voor BURG werd ontwikkeld:

Sam van der Burg

Resultaat

BURG kiest ervoor zichzelf te positioneren door de mensen achter het merk zichtbaar te maken. Want wie kan het verhaal van BURG nu beter vertellen dan de medewerkers zelf?

De content is gedeeld via social media en leidde tot veel positieve reacties. Ook vormde de publicaties aanleiding voor nieuwe kennismakingen. De uitdaging voor de toekomst is om consistent zichtbaar te zijn en bestaande content opnieuw in te zetten, zodat maximale spin-off wordt gerealiseerd.

contentmeesters

Anja kan iets wat ik niet kan: zij vangt gevoelens en gedachten in mooie teksten. Altijd als Anja een opdracht voor ons uitwerkt heb ik het gevoel dat ze mij, de organisatie en de mensen begrijpt! En dat is ontzettend waardevol. Los daarvan krijg ik altijd een lach op mijn gezicht wanneer ze mij belt, het is namelijk een plezier om met Anja samen te werken.

Sam van der Burg

Sam van der Burg

Eigenaar BURG bedrijven

Meer uit portfolio:

Meer leads dankzij een slimme campagne en sterke content.