Website Imbema

Projectmanagement & contentstrategie

Eén Imbema, een centrale aanpak en één website. Dat was de aanleiding om 18 oude websites te vervangen voor een nieuwe website. Met als doel te bouwen aan één sterk merk, in plaats van de zichtbaarheid online te versnipperen.

De website is in samenwerking met Clever Strategy gemaakt, waarbij ik als interim product owner voor Imbema zorgde voor het projectmanagement en (i.s.m. marketing team Imbema) organiseren van de content.

Uitdaging

Hoe breng je het beste van de oude websites samen op één nieuw platform? Welke informatie neem je mee, welke niet? Hoe stroomlijn je het aanbod? Hoe zorg je voor een overzichtelijke web- en contentstructuur, zodat de bezoeker snel vindt wat hij zoekt? Op een marktgerichte manier, in plaats van productgericht? Dat waren de belangrijkste (operationele) uitdagingen.

 

Aanpak

In een reeks van meerdere ontwikkelsprints is imbema.com gerealiseerd. Toegevoegde waarde bieden, door kennis te delen. Dat is één van de speerpunten in de marketingstrategie van Imbema. Daarom beschikt de website over ‘sector-hubs’, waar door middel van content marketing kennis en keuzehulp wordt geboden. Ook speelt de productcatalogus een belangrijke rol om de zicht- en vindbaarheid van het assortiment (internationaal) te vergroten.

De bezoeker bepaalt de inrichting van de website. Bij de inrichting is de data van de oude websites geraadpleegd, en zijn er experimenten gedaan om deze te valideren.

 

Resultaat

De online zichtbaarheid van Imbema is fors gegroeid. Met de nieuwe, eigentijdse website versterkt Imbema haar positie in de markt, door toegevoegde waarde te delen in de vorm van marktgerichte kennis en keuzehulp.

De website behoort tot het belangrijkste instrument om leads te genereren, méér als een verdubbeling ten opzichte van de oude websites bij elkaar. In het eerste jaar liepen de conversies elk kwartaal met >40% op door de slimme campagne- en contentinspanningen van het marketingteam van Imbema.

Image

Website bekijken?

Ga naar imbema.com

Het was een hele klus: van 18 verschillende websites, naar één om Imbema, de services en de duizenden producten online zichtbaar te maken. Een stapsgewijs proces: door steeds de stappen uit te tekenen, de interne stakeholders mee te nemen en continu te schakelen met de business, IT, de verschillende marketingdisciplines en de bouwers. Anja houdt goed overzicht van wat er moet gebeuren, realiseert deadlines binnen budget, schakelt snel, heeft een scherp oog voor detail en is een fijne collega om mee samen te werken!
Image
Judith Bilsen
Marketing Directeur Imbema

Meer uit portfolio: