Content Audit: Heb je jouw bedrijf wel eens gegoogeld?

Heb je jouw bedrijf wel eens gegoogeld?

De kansen van zoekmachine marketing voor jouw online zichtbaarheid.

Je doelgroep zoekt online naar antwoorden. Je wilt dus op het juiste moment zichtbaar zijn in die zoektocht. Met jouw website. Zodat klanten naar jóu toekomen, in plaats van andersom. En dat is precies waar zoekmachinemarketing om draait.

Veel ondernemers investeren fors in hun online visitekaartje. Een slimme keuze, want meer dan 75% van de mensen oriënteert zich vandaag de dag online. Wie online zichtbaar is, bestaat. En dáár zit de crux…hoe weet je of je het maximale uit je website haalt? Hoe goed weet jouw doelgroep je bedrijf online te vinden?

Eén plek hoger in de top 10 van Google levert je al snel 20% meer verkeer naar je website op. Een goede website is dus pas het halve werk: wie net zoveel investeert in zijn vindbaarheid, ziet dat terug in een aanzienlijke bezoekersgroei. En meer bezoekers betekent meer leads…en kans op meer omzet.

1
positie hoger in Google
levert al snel 20% >bezoekers op

Hoe kom je hoger in Google?

Er zijn twee manieren: betaald en onbetaald. Met advertenties (SEA) ben je sneller zichtbaar. Echter, als je je advertenties stopzet, ben je direct uit beeld. Kies je voor optimalisatie (SEO) dan kost het je niets, behalve geduld. Daar staat tegenover dat deze resultaten blijvend zijn, mits je het bijhoudt. Eenmaal een toppositie veroverd, profiteer je lang van die voorsprong.

Wie niet sterk is…
Niet elke ondernemer heeft de luxe van een groot marketingteam. Dat betekent keuzes maken, je kunt je tijd (en geld) maar één keer uitgeven…nietwaar? Zoekmachine optimalisatie (SEO) is hard werken, maar dat betekent niet dat er geen ‘quick wins’ zijn. De kunst is op zoek te gaan naar het laaghangend fruit, waar kun je snel resultaat halen?

Grofweg de belangrijkste factoren voor een goede vindbaarheid zijn:

  • techniek (bijv. gebruikerservaring, snelheid, mobiele weergave en veiligheid)
  • content (hoe relevant is jouw website voor de zoekopdracht van de bezoeker?)
  • autoriteit (hoeveel websites bevelen jouw website aan met een link?)

Het originele artikel ‘Heb je jouw bedrijf wel eens gegoogeld?‘ werd gepubliceerd in het thema-magazine ‘Zichtbaar onderdnemen’ van Netwerk Brabant

Jouw quick-wins ontdekken? 

Vraag een Web SEO Scan aan!

De Web SEO Scan geeft je inzicht in hoe je je website beter vindbaar maakt in Google. Je ontvangt een marketing-aanpak op maat, die je helpt je bereik, bezoekers en leads sterk te verbeteren.

Comments
Share
contentmeesters