side-area-logo
Must-watch Ted Talk voor elke content marketeer

A Must-Watch Ted Talk

Gemaakt in 2003 en nog altijd relevant.

Met miljoenen views behoort Seth Godin’s ted talk “the tribes we lead” met recht tot de klassiekers. Geproduceerd in 2003, maar de boodschap nog altijd relevant. De productiedatum van de video getuigt dan ook van grote visie.

De giga-internet ontwikkelingen van de afgelopen decennia hebben ervoor gezorgd dat zich nieuwe groepen vormen. Tribes, gevormd op basis van gedeelde passies en interesses, verbonden door het world wide web.

 

Wat betekent dit voor marketeers?

Wie zich werkelijk wil verbinden met de doelgroep, moet zich zien in te leven in hun leefwereld. Welke passies, interesses en voorkeuren verbind de sociale community? Waar liggen de behoeften en hoe kun je daarop in spelen?

Terug kijkende naar 2003, ontstaat het besef dat technologie de manier waarop we informatie vergaren compleet heeft veranderd. 70% van de oriëntatie in de aankoopreis vindt online plaats. Dat verklaart mede waarom outbound marketing, zoals bijvoorbeeld televisie, radio of print, minder effectief is geworden. Push heeft plaatsgemaakt voor pull: inbound marketing.

 

Inbound marketing is the best way to turn strangers into customers and promotors of your business

 

Inbound marketing is een aanpak die ervoor zorgt dat je potentiele klanten naar jóu toekomen, in plaats van andersom. Door middel van content marketing biedt je hen relevante content tijdens de héle aankoopreis. Op het juiste moment, de juiste boodschap. Speel in op de passies, interesses en voorkeuren van je ‘tribe’. Een meer gepersonaliseerde aanpak dus. En ook dat wist Godin al vroeg te voorspellen: “it’s not about mass production or mass selling, it’s finding the true believers.”

contentmeesters

Leave a reply